Masz pytania?
Zadzwoń!

Infolinia: 58 741 83 34

znak

Pytania odnośnie usługi? Znajdź odpowiedź  lub skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta!

 

1. Jak działa internetowy fax?

Internetowy fax to rewolucyjna usługa z pogranicza telekomunikacji i informatyki. Działanie jej Sedno polega na połączeniu numeru telefonicznego publicznej sieci telekomunikacyjnej (PSTN) z nowoczesnymi serwerami telekomunikacyjnymi MultiFax. Klient internetowego faxu otrzymuje numer miejski o wybranym numerze kierunkowym. Numery internetowego faxu są zatem identyczne jak te, z których korzystamy przy użyciu tradycyjnych urządzeń faxowych. Internetowy fax polega jednak na otrzymywaniu wiadomości w formie maili na wskazaną skrzynkę pocztową. Nie potrzebne jest zatem urządzenie faxowe i drogi papier termiczny, dużym atutem jest również to, że linia internetowego faxu nigdy nie jest zajęta.

2. Czy fax i telefon mogą funkcjonować pod jednym numerem miejskim?

Jest taka możliwość, jednak dla bezbłędnego funkcjonowania usługi zaleca się rozdzielanie numerów.

3. Czy za obiór faxów naliczane są dodatkowe opłaty?

Za odbiór faxów nie zapłacą Państwo żadnej dodatkowej opłaty. Odbiór faxów wliczony jest w wartość abonamentu.

3. Czy za wysyłkę faxów naliczane są dodatkowe opłaty?

Wysyłanie faxów rozliczane jest w systemie prepaid. Zasilenie konta nie traci swojej ważności i niewykorzystane środki na wysyłkę nigdy nie przepadają. Wysyłka jednej strony faxu nie trwa dłużej niż minutę i kosztuje średnio od 5 do 8 groszy.

4. Czy odbiorca faxu będzie wiedział, że fax został wysłany z wirtualnego faxu, a nie z tradycyjnego urządzenia faxowego?

Wirtualny fax działa zupełnie jak fax tradycyjny. Jeżeli po stronie odbiorcy faxu znajduje się telefaks, osoba odbierająca telefon usłyszy komunikat: „Proszę o sygnał faxu”, dzięki temu odbiorca wie, że ma przekierować połączenie na linię faxu.

5. Skąd będę wiedział/a, czy fax został dostarczony?

Informacje o rezultacie wysyłki faxu mogą być dostarczone na skrzynkę e-mail. Powiadomienia te są dostępne również w skrzynce nadawczej w Panelu Klienta.

6. Jak będę odbierać fax?

Dzięki naszej innowacyjnej usłudze odbieranie faxów jest niezwykle proste i można je porównać do otrzymywania wiadomości e-mail. Aby odebrać fax należy mieć komputer z dostępem do Internetu, program odczytujący pliki zapisane w formacie .pdf oraz dowolne konto pocztowe. Jeśli chcemy odebrać faxy, nie musimy instalować żadnego dodatkowego oprogramowania. Wystarczy wybrać adres mailowy, na który mają przychodzić faxy. Korzystając z Panelu Klienta, użytkownik może zadecydować, jakich adresów użyć do odbierania faxów. Faxy, które otrzymaliśmy będą widoczne przez 14 dni również w skrzynce odbiorczej w Panelu Klienta.

 6. Jak wysłać fax?

Wysyłanie faxów również jest bardzo proste. Wysyłka może odbywać się za pośrednictwem Panelu Klienta lub programu pocztowy. Warto również pamiętać, że dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii istnieje możliwość wysyłania wielu wiadomości jednocześnie. Dzięki czemu nie trzeba oczekiwać na zakończenie trwającej wysyłki, aby wysłać następny dokument. Jeśli zdecydujemy się korzystać z masowej wysyłki faxów, wystarczy w Panelu zaimportować bazę numerów i dodać wiadomość, którą  chcemy przesłać. Wysyłka będzie się odbywała automatycznie – bez naszego udziału.

7. Czy dokumenty wysyłane przez internetowy fax różnią się od tych wysyłanych tradycyjnym faxem?

Tak. Dzięki nowoczesnym sposobom transmisji danych dokumenty, które wysyłane są za pośrednictwem internetowego faxu są lepszej jakości.

8. Czy internetowy fax to usługa bezpieczna?

Internetowy fax pozwala na zachowanie pełni bezpieczeństwa zarówno wysyłanych jak i odbieranych dokumentów. Stopień bezpieczeństwa usługi jest nieporównywalnie większy od tego, jaki oferują tradycyjne urządzenia faxowe, które  działają na zasadzie linii telefonicznej telefonicznej, na której można na przykład zainstalować podsłuch.  Internetowy fax można ponadto skojarzyć z programem pocztowym klasy biznes. Dzięki temu przy przesyłaniu wiadomości wykorzystywane będzie bezpieczne, zaszyfrowane połączenie ssl.

9. Jaki sprzęt i oprogramowanie trzeba posiadać, aby korzystać z internetowego faxu?

Internetowy fax jest usługą, która nie wymaga posiadania żadnego dodatkowego sprzętu lub oprogramowania. Aby korzystać z usługi wystarczy dostęp do Internetu. Wystarczy posiadanie jakiegokolwiek urządzenia podłączonego do Internetu. Potrzebne programy to jedynie przeglądarka internetowa, program pocztowy oraz program do odczytu plików w formacie pdf.

10. Czy internetowy fax działa na wszystkich systemach operacyjnych?

Tak. Z usługi można korzystać na dowolnym systemie, o ile jest zainstalowana przeglądarka internetowa, program pocztowy i oprogramowanie do otwierania plików w formacie pdf.

11.  Czy użytkownik może samodzielnie skonfigurować usługę?

Internetowy fax jest konfigurowany już podczas rejestracji. Jednak w razie potrzeby użytkownik może samodzielnie dokonywać potrzebnych zmian za pośrednictwem niezwykle prostego w obsłudze Panelu Klienta.

12. Czy w razie potrzeby serwis Multifax zapewnia wsparcie techniczne?

Oczywiście. Zapewniamy Państwu nieograniczone wsparcie techniczne zarówno w konfiguracji usługi jak i w późniejszym użytkowaniu internetowego faxu. Biuro Obsługi Klienta czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-17:00. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub wysłania wiadomości. Na zgłoszenie odpowiadamy maksymalnie w ciągu 15 minut. Chętnie udzielimy wszelkich informacji.

13. Czy numer mojego faxu będzie widoczny dla odbiorcy?

Tak. Numer widoczny jest w nagłówku wiadomości. Dodatkowo w Panelu użytkownika można samodzielnie edytować ten fragment dokumentu.

14. Czy internetowy fax jest dostępny we wszystkich strefach numeracyjnych?

Tak. Jako jedni z pierwszych usługodawców internetowego faxu udostępniliśmy naszym Klientom wszystkie strefy numeracyjne.

15. Po jakim czasie od rejestracji usługa jest aktywna?

Usługa jest w pełni aktywna 15 minut od momentu rejestracji.

16. Zapomniałam/em hasła i loginu do Panelu Klienta, co teraz?

Aby uzyskać login i nowe hasło do panelu Klienta należy skontaktować się mailowo lub telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta.